#Anti-verveel-tip 3: Appelcake met een twist

We blijven ondertussen al zeven weken in ons kot. Ik heb al elke kamer in het huis opgeruimd dus ben ik nu begonnen met bakken. Op het internet vind je duizenden recepten, maar als je net zoals mij geen keukenprinses bent dan lijken die recepten vaak niet haalbaar. Voor de derde anti-verveel-tip wil ik dan ook mijn favoriete recept met jullie delen. 

Hieronder vind je het recept voor appelcake met een twist. Het is een simpel recept en na 15 minuten zit je cake al in de oven. Volg gewoon de stappen en het kan niet misgaan. Ik wens jullie veel succes toe en smakelijk.

Ingrediënten
- 3 appels
- 2 eieren
- 3 el melk
- 3 el maïsolie
- 125 g zelfrijzende bloem
- 2 zakjes vanillesuiker
- 6 el suiker
- 80 g boter  

Stap 1
Schil de appels, verwijder het klokhuis en snij ze in schijfjes.
Verwarm de oven voor op 200°C.
Leg een vel bakpapier in een lage taartvorm.

Stap 2
Meng de zelfrijzende bloem met 4 el suiker, de vanillesuiker,
maïsolie, melk en 1 ei tot een homogeen beslag.

Stap 3
Doe het beslag in de taartvorm en strijk het vlak.
Leg de appelschijfjes dakpansgewijs op het beslag.

Stap 4
Voor de twist: Smelt de boter in een pannetje, los er 2 el suiker in op en roer glad.
Roer er van het vuur af 1 ei door tot een glad papje.
Verdeel dit mengsel over de taart.
Zet ze 25 minuten in de oven.

Voor de mensen die nog niet overtuigd zijn, dit is het resultaat.

Smakelijke groetjes
Louise
27/04/2020, Kruisem

Bronnen
Libelle Lekker.(z.d.). Appeltaart met krokant laagje. Geraadpleegd op 27 april 2020, van Libelle Lekker

Reacties

Populaire posts van deze blog

Geboortegolf

#Anti-verveel-tip 1: DIY Tassel slinger

#Anti-verveel-tip 4: Back in shape